آخرین اخبار
کد مطلب: 125036
برخورد امنيتي با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توسط دولت/ بگير و ببند خبرنگاران به بهانه هاي واهي
تاریخ انتشار : 1396/04/07 10:53:26
نمایش : 1933
نزديک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبي" و "علي اکبري " توسط وزارت اطلاعات مي‌گذرد و هنوز هيچ منبعي در خصوص علت دستگيري دو فعال رسانه‌اي توضيحاتي ارائه نداده است؛ از طرفي بي‌خبري خانواده‌هاي اين دو دبير خبرگزاري فارس از آن‌ها موجب ايجاد نگراني‌هايي در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبي" و "علي اکبري" شده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از راه دانا؛ در حاشيه‌ راهپيمايي روز قدس، همزمان با حضور حسن روحاني در ميان مردم، عده‌اي انتقادات خود نسبت به دولت را با شعارهايي توهين آميز مطرح کردند؛ شعارهايي که بلافاصله واکنش فعالان سياسي هر دو طيف اصولگرا و اصلاح‌طلب را در پي داشت و با مخالفت حداکثري فعالان سياسي کشور مواجه شد.

پس از اين اتفاق تلخ اما کانال‌هاي تلگرامي و رسانه‌هاي خارجي دست به کار شدند؛ کانال تلگرامي "آمد نيوز" که گفته مي‌شود توسط "روح‌الله زم" فرزند "محمدعلي زم" هدايت مي‌شود، مدعي شد "حامد طالبي" از دبيران خبرگزاري فارس پشت پرده حواشي به وجود آمده عليه روحاني در روز قدس؛ مطالبي که بلافاصله توسط "حامد طالبي تکذيب شد و وي اعلام کرد از منتشرکنندگان اين مطلب شکايت خواهد کرد.

حامد طالبي در واکنش به ادعاي "آمد نيوز" که نوشته بود: "حامد طالبي، حامي افراطي احمدي نژاد دبير سابق خبرگزاري فارس، طراح اصلي و ليدر حمله کنندگان و شعار دهندگان ولايت معاش افراطي، عليه رئيس جمهور در راهپيمايي روز قدس بوده است."؛ در کانال تلگرامي خود نوشت: "ظاهرا در راهپيمايي روز قدس، عده اي عليه رئيس جمهور محترم شعارهايي دادند.

ساعتي بعد از پايان راهپيمايي، چند کانال مجهول الهويه مدعي شدند که فلاني (بنده) اين اقدام را انجام دادم!

چنين ادعايي از اساس کذب است چون من هنگام حضور رئيس جمهور در آن محل نبودم و اساسا اگر انتقادي هم باشد، با زبان قلم بيان مي شود نه شعار."

دستگيري خبرنگاران خبرگزاري فارس توسط وزارت اطلاعات

در حالي که اين خبرنگار خبرگزاري فارس ادعاي مطرح شده توسط کانال تلگرامي آمد نيوز را تکذيب کرد؛ روز گذشته خبري مبني بر بازداشت "حامد طالبي" و "علي اکبري" توسط وزارت اطلاعات منتشر شد، اين در حالي است که وزير اطلاعات چندي پيش اعلام کرده بود که اين وزارتخانه براي "نگير و نبد است" و در اواخر سال 95 هم مسئولان دولتي سروصدايي بي‌سابقه در خصوص دستگيري چند از مديران کانال‌هاي مبتذل تلگرامي به راه انداختند و به شدت نسبت به اين موضوع معترض شدند.

سيد ياسر جبرائيلي معاون پژوهش و آموزش خبرگزاري فارس، با اعلام خبر دستگيري حامد طالبي توسط وزارت اطلاعات در کانال تلگرامي خود نوشت: "وزارت اطلاعات به دليل نامعلومي حامد طالبي از دبيران خبرگزاري فارس را احضار و ظاهرا بازداشت کرده است.

پيشتر کانال حامي دولت و ضدانقلاب آمدنيوز طالبي را به دروغ متهم به دست داشتن در شعاردهي عليه رئيس‌جمهور در راهپيمايي روز قدس کرده بود.

نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي حتما بايد از جناب علوي در اين باره سوال کنند که اولا براي برخورد با کانال‌هاي لجن پراکن چون آمد نيوز چه اقداماتي انجام شده است و ثانيا با کدام منطق وزارت چنين رسانه‌هايي را منبع و سند بگير و ببند خود قرار داده است؟"

دولت حسن روحاني در حالي از ابتدا شعار آزادي بيان سرمي‌دهد که همواره برخوردي تند با منتقدان داشته و اين اواخر کار را به "بگير و ببند" کشانده و همين موضوع موجب شده تا کاربران شبکه‌هاي اجتماعي از دولت يازدهم با عنوان " دولت با دستبند" ياد کنند.

رضا سراج کارشناس مسائل سياسي در واکنش به دستگيري يک خبرنگار توسط وزارت اطلاعات نوشت: "حامد طالبي از دبيران خبرگزاري فارس دستگير شد. معلوم مي‌شود نگير و نبند فقط براي ضدانقلاب است و بگير و ببند مخصوص نيروهاي انقلابي است. با تهمت و فحش و بگير و ببند در مطالبه‌گري و مبارزه با فساد و تبعيض راسخ‌تر خواهيم شد."

دولتي‌ها در شرايطي به برخوردهاي امنيتي با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران روي آورده‌اند که اين موضوع همواره مورد اعتراض حاميان آن‌ها بوده است.

واکنش منفي رمضان زاده به بازداشت «غيرمنطقي»

«عبدالله رمضان زاده» سخنگوي دولت اصلاحات ساعتي پس از بازداشت دو خبرنگار خبرگزاري فارس، نسبت بازداشت غيرمنطقي تذکر داد.

اين فعال اصلاح طلب در توييتي نوشت: «بازداشت کسي که احتمال فرارش نمي‌رود، بدون احضار قبلي به دادسرا و صدور قرار مناسب توسط بازپرس، منطقي نيست».

اما جاي سوال است که مسئولان وزارت اطلاعات چطور به ادعاي کانال تلگرامي استناد مي‌کنند که به گفته خود آن‌ها از خارج از کشور هدايت مي‌شود؟

تحريک "آمد نيوز"، خط دهي "تاج زاده" و دستور "روحاني"

مهدي محمدي روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سياسي در خصوص بازداشت دو تن از دبيران خبرگزاري فارس در کانال تلگرامي خود نوشت: با تحريک آمدنيوز، خط دهي تاج زاده -مقرري بگير "نهاد خاص"- و دستور روحاني، حامد طالبي بازداشت شده. جرمش احتمالا پخش لايو راهپيمايي روز قدس از صفحه اينستاي فارس پلاس است. من به کاشف رابطه آمدنيوز، تاج زاده و روحاني هديه ناقابلي تقديم مي کنم. ديروز هم اينستاگرام پيج ميثم مطيعي را بست. چه عيب دارد. رييس جمهور سال ٥٩ هم مي گويند چماقدار و شلوغ کن داشته است. برادرش ولي نمي دانم ربطي به چپاول ثروت ملت در آن دوره داشته يا نه!؟ جهت بهتر قضيه آن است که جاي گلايه نمي ماند. خيلي هم خوب است که با هر کس مجرم است برخورد کنند. طالبي خطايي نکرده ولي راه برخورد با خطاکاران باز خواهد شد."

نزديک به 24 ساعت از انتشار خبر بازداشت "حامد طالبي" و "علي اکبري " توسط وزارت اطلاعات مي‌گذرد و هنوز هيچ منبعي در خصوص علت دستگيري دو فعال رسانه‌اي توضيحاتي ارائه نداده است؛ از طرفي بي‌خبري خانواده‌هاي اين دو دبير خبرگزاري فارس از آن‌ها موجب ايجاد نگراني‌هايي در خصوص صحت و سلامت "حامد طالبي" و "علي اکبري" شده است.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس